Skissbloggen har gått i pension och jag tackar alla deltagare som varit med under dessa två åren!














tisdag 1 januari 2013

Januari Skissutmaning!

Gott Nytt År på er alla fantastiska scrappare och skisstolkare!
Jag kan knappt fatta att 2013 redan är här?! Samtidigt så här i början av året har man ju allt framför sig. Jag är så nyfiken vad detta året kommer att innehålla? Jag kan ju i alla fall lova er att här i skissbloggen kommer kreativiteten flöda precis som den gjorde 2012! Jag är så oerhört glad, tacksam och lite stolt över allt som skedde här. Ni är så galet duktiga allihopa och jag hoppas att jag får äran att inspirera med mina skisser under 2013 också.

Nu kör vi igång! Det är dags för premiären av den allra första skissen, gästdesignern och sponsorn. Det är inget dåligt gäng kan jag lova!


Månadens sponsor är Mollys Scrapbooking som ännu ett år ställer upp som generös sponsor! Tack vännen!
Här berättar Lilo lite om sitt härliga företag!

Mollys Scrapbooking är en webshop som drivs av mig, Lilo.
Jag har scrappat i många år och tog till slut steget att starta eget, något jag inte ångrar.

Enda nackdelen är att jag knappt hinner scrappa något själv numera. Men det är jättekul att se vad
våra kunder skapar av material från oss.
Vi har förutom webshoppen en blogg som uppdateras dagligen. Där kan du läsa om nyheter, vara med på tävlingar och inspireras av vårt designteam.

Vi har ett varierat sortiment som faller både den som gillar färgglatt och shabby chic i smaken. Hos oss hittar du olika pappersmärken, stämplar och andra tillbehör för ditt skapande.

Välkommen att shoppa hos oss! =)
Priset som Mollys scrapbooking skänker till januaris vinnare! Wow!


Månadens Gäst Designer är en vän till mig som jag beundrar mycket! Hon är inte bara en rar och härlig tjej utan hon skapar de mest otroligt vackra saker!

Jag ger er Maja/Eyovine! Majas blogg: Min Lilla Scrapvärld


Vem är du?
Jag är en emigrerad norrbottning som numera bor i Bergeforsen ( Medelpad). Mitt namn är egentligen Marianne, men alla kallar mig Maja. I cybervärlden kan du hitta mig under mitt nick eyovine. Jag är gift med
min själsfrände och tillsammans har vi 2 barn. Jag har 3 äldre barn också från mitt tidigare liv.
Mina dagar ägnar jag mig åt läraryrket som mellanstadielärare på en miljöskola strax utanför Sundsvall.
Förutom att jag är pysslig så är jag hästtjej och älskar att pota i trädgården bland mina blommor och nyttoväxter.

När och varför började du scrappa?
I december 2007 så blev jag och mina döttrar inbjudna till grannen på en julpyssel kväll. Det var starten och jag och döttrarna började köpa på oss lite prylar. Men länge rymdes allt vårt pyssel i en låda mindre än en flyttkartong ;).
På allvar kom jag inte igång förrän framåt hösten 2008 då jag upptäckte allt som fanns i cyberrymden.
Jag har alltid varit kreativ på något sätt, tror jag provat på det mesta. Just scrapbookingen blev den perfekta hobbyn  då jag kunde kombinera min kärlek för fotografering, färg, form och sömnad  i en och samma hobby. Dessutom är det skoj att ha något gemensamt intresse med sina döttrar ( och de små sönerna också ).
Vad betyder skapandet för dig?
För mig har skapandet blivit ett sätt att leva, en del av mig. Jag skapar för att må bra och för att få utlopp för det jag känner och tänker. Det ger mig dessutom en möjlighet att varva ner från en annars stressig vardag. Idag skulle jag inte kunna tänka mig ett liv utan denna hobby. Den har dessutom gett mig, och ger mig fortfarande, nya vänner och bekantskaper över hela jorden.
Vilka är dina styrkor som scrappare?
Detta var en svår fråga.... mina styrkor.... Det är nog att jag inte är rädd för att prova på något nytt. Jag är heller inte rädd att misslyckas.
Det är ju bara papper! Blir det fel kan jag göra om. Jag har hela tiden en vilja att lära mig nytt och mera det är väl en styrka eller?

Har du några favoritfärger och produkter?
Favoritfärgen är definitivt turkos! Fast jag gillar nog att skapa med alla färger... Favorit produkter är blommor, Distress Ink, Glimmermist samt
olika stenciler, stämplar och masker. Har svårt att skapa utan allt detta... för då känns inte sidan färdig.

Vad gillar du med att skapa efter skisser?
När jag började med denna underbara hobby gillade jag inte skisser alls. Jag hade inte riktigt förmågan att tolka dem tror jag ;).
Men idag älskar jag skisser. Det är en fantastiskt utgångspunkt för att komma igång med sitt skapande.
Ofta använder jag skisser när jag kört fast, eller inte scrappat på några veckor. Dessutom är det utvecklande! om man väljer en skiss som ligger långt ifrån det mönster man i vanliga fall skapar efter.
Måste bara avsluta med att tacka Ullis för att jag fick den äran att vara med och inspirera här =)

Här har ni månadens skiss!


Och så Majas underbara layout! Så härligt vintrig och krispigt fräsch! Tack snälla Maja för att du ville gästa mig!


Regler:
Du skapar antingen ett kort eller en layout efter skissen nedan. Eller en av varje om du blir jätteinspirerad! Även Digi är välkomna.
När du är klar lägger du upp den i din blogg och länkar bilden hit. Du måste länka till just det inlägget där du visar ditt nya alster och inte bara till din blogg. Klicka på din överskrift till det inlägget och kopiera av adressen. Detta är direktlänken till rätt alster.

Har du ingen blogg kan du maila ditt bidrag till: lillblommanskapar@gmail.com.

Du får vrida och vända på skissen, ta bort och lägga till men det skall synas att du utgått från skissen. Ditt alster skall också vara skapad just för detta tillfälle och endast till denna tävling.
Denna gången kommer Jag, Maja och Lilo på Mollys utse vinnaren. Juryns beslut kan inte överklagas. Du har till och med den 31/1 på dig att skapa och länka. Vinnarens alster publiceras första veckan i februari, eller så fort vi hinner,  här i bloggen.

8 kommentarer:

  1. å denna skiss är så fin. Jag fick till en LO så lätt, underbart! Tack!

    SvaraRadera
  2. Å åå fin den är skissen.Blir sugen att scrappa med :-)
    Gillar verkligen Majas fina och stämningsfulla layout.
    Hon är så duktig!!xo

    SvaraRadera
  3. Tack för en superfin skiss! Nu äntligen har jag fått till ett kort, så jag kunde vara med i din fina utmaning.

    SvaraRadera
  4. Väldigt inspirerade och fin skiss, tack så mycket för att du delar med dig av dem :)

    /Sewe

    SvaraRadera
  5. Har gjort ett kort efter din läckra skiss
    Kraaaam

    SvaraRadera
  6. Puh, jag hann :)
    11 minuter till sluttid.
    Jättefin och inspirerande skiss.
    Ha det gott//Lisa

    SvaraRadera